Wie is Evez Abdulla?
Evez Abdulla
bariton
Evez Abdulla studeerde aan het conservatorium van zijn geboortestad Bakoe en begon zijn carrière aan de Nationale Opera van Azerbeidzjan met rollen als Amonasro in Verdi’s Aïda, Scarpia in Puccini’s Tosca en de titelrollen van Tsjaikovski’s Jevgeni Onjegin en Verdi’s Rigoletto.
Zijn internationale carrière ging van start met onder meer de titelrollen van Rachmaninoffs Aleko en Verdi’s Macbeth bij de Opéra de Lyon en Ruprecht in De vuurengel van Prokofjev bij de Komische Oper Berlin. De laatste rol zong hij ook bij de Deutsche Oper am Rhein.
Eves Abdulla
in Verdi's Nabucco
In seizoen 2013/14 was Evez Abdulla solist bij de Oper Bonn, waar hij naast Amonasro en Scarpia ook The Protector in George Benjamins Written on Skin en Athanaël in Massenets Thaïs vertolkte. Recent maakte Evez Abdulla bij de Oper Stuttgart indruk als Nabucco en als Miller in Luisa Miller en in het Konzerthaus Dortmund als Frank in Puccini’s Edgar.
Bij de Staatsoper Berlin debuteerde hij als Gryaznoy in Rimski-Korsakovs De tsarenbruid en in het Theater Basel als Don Carlo in Verdi’s La forza del destino. Momenteel is Evez Abdulla verbonden aan het Nationaltheater Mannheim.
Op talloze concertpodia zong Evez Abdulla onder meer in Dvořák Stabat mater, Ein deutsches Requiem van Brahms, Beethovens Negende symfonie en Rachmaninoffs Lente. Hij debuteert bij het Koninklijk Concertgebouworkest.
In seizoen 2013/14 was Evez Abdulla solist bij de Oper Bonn, waar hij naast Amonasro en Scarpia ook The Protector in George Benjamins Written on Skin en Athanaël in Massenets Thaïs vertolkte. Recent maakte Evez Abdulla bij de Oper Stuttgart indruk als Nabucco en als Miller in Luisa Miller en in het Konzerthaus Dortmund als Frank in Puccini’s Edgar.
Bij de Staatsoper Berlin debuteerde hij als Gryaznoy in Rimski-Korsakovs De tsarenbruid en in het Theater Basel als Don Carlo in Verdi’s La forza del destino. Momenteel is Evez Abdulla verbonden aan het Nationaltheater Mannheim.
Op talloze concertpodia zong Evez Abdulla onder meer in Dvořák Stabat mater, Ein deutsches Requiem van Brahms, Beethovens Negende symfonie en Rachmaninoffs Lente. Hij debuteert bij het Koninklijk Concertgebouworkest.
Bijgewerkt op woensdag 29 maart 2017